Van egy olyan hiedelem a magyar történetírásban, miszerint Hunyadi János, akinek felemelkedése ésszerű érvekkel nem magyarázható, valóban Luxemburgi Zsigmond fia volt. Már fiatal korában elkísérte Zsigmondot a hadjárataira, diplomáciai tárgyalásaira, és a legjobb családba nősült be. Mindezzel kiváltotta a Garai és Cillei család irigységét. Ha ő nem is lehetett király, fia számára kijárta az utat. Mátyás sorsa is bővelkedett fordulatokban, tragédiákban, végzetes tévedésekben. Hiszen második felesége, Aragóniai Beatrice, kamaszkorában kötéllel megfojtotta szeretőjét. Ez a szörnyű tett nem maradt titokban, tudtak róla egész Európában. Valószínűleg ez magyarázza, hogy Beatricének nem akadt kérője. Mátyás azonban, aki akkor már tíz éve keresett feleséget, eltekintett ettől az "apróságtól", s a gyilkosság ellenére megkérte Beatrice kezét. Ez volt a drámai alap, amit kiindulópontnak tekintettem. Vajon Beatrice lesz Mátyás gyilkosa is? A dráma egy krimi izgalmával fejti fel az eseményeket.
Falussy Lilla 2004-ben debütált első színdarabjával, a Metadolcével, melyet a Debreceni Csokonai Színházban mutattak be. A későbbiekben dramaturgként dolgozott az ország számos színházában, vidéken és a fővárosban egyaránt.
2007-ben részt vett Rómában az Autori per Roma című írói fesztiválon a Teatro Eliseóban. Legutóbbi bemutatója a Ricse, Ricse, Beatrice, melyet az Új Színházban állítottak színpadra. Írt regényt, novellát, de a színpadi szövegek állnak hozzá legközelebb, ebben a kötetben egy történelmi drámatrilógiával mutatkozik be.