Az iskolába lépést követő első időszakban sok gyerek küszködik iránytévesztési és alakfelismerése nehézségekkel. Problémát okozhat a színezés, rajzolás is. Ha a gyerek balkezes, akkor külön meg kell tanítani neki a helyes ceruzafogást, és az írás közbeni helyes kéz- és testtartást.Ez a készségfejlesztő füzet segítséget nyújt az óvodáskorú gyermekek foglalkoztatásához. A finommozgást fejlesztő feladatokon kívül mondókák, énekek tanulása, majd a gondolkodást és a problémák felismerését tartalmazó feladatok teszikszínessé a füzetet. Az eredményes írástanítás elősegítése érdekében jól kell tájékozódniuk a füzetben. Ezen kívül a mennyiségek és a számfogalmak felismerésére is találnak feladatsorokat. Sok óvodás gyerek nem szeret rajzolni, színezni. Szoronganak és feszültek. Segítsünk nekik lazítani, és új utakat találni a készségekfejlesztésére! Kezdjük azzal, hogy vastag fogású ceruzát adunk a kezükbe. Mondjunk el egy mondókát vagy éneket, majd ismertessük a feladatot. Az egyes lapokon lévő ábrák többféle alkalmazása lehetőséget ad a választásra is (színezés, másolás, megnevezés, képről mesélés, mondóka tanulás).A füzet első része a betűelemeket tartalmazza. A jelekpontos alakítását négyzethálós sor segíti, a pontokpedig a kezdést. A síkbeli tájékozódás megkönnyítésére szerepel a bal oldalon a "szív ". Az íráselem jobb oldali előírása lehetővé teszi, hogy a balkezes gyerek is lássa, amit írnia kell.A füzet második része a matematikai készségek fejlesztését, számfogalmak kialakítását, relációs jelekfelismertetését tartalmazza.Ajánlom a füzetet a nagycsoportos óvodások, előkészítős iskolások, jobb- és balkezesekszámára. GabosnéBalogh Judit