"Az írás függőséget okoz. Nagyon sokszor olvastam már ezt, de csak most értettem meg. Kivezető utat rejt minden válságból, nagyból és kicsiből egyaránt, és ott lebegett csábítóan karnyújtásnyira, valahányszor nehézségbe ütköztem, amit így aztán soha nem kellett megoldanom, elég volt a szöveghez fordulnom. Életem függővé vált a könyvoldalról áradó erős, fehér fénytől, de a tudattól is, hogy soha nem kell semmiben részt vennem, nem kell ugyanazon rettenetes feltételek mellett léteznem, mint mindenki másnak, hiszen amíg írhatok, soha nem lesz szükségem senki másra."
1542-ben egy nemrégiben megárvult fiatal francia nő átkel az Atlanti-óceánon egy expedícióval, amit a gyámja vezet. Az út során általa elszenvedett rendkívüli igazságtalanság és az embertelen élmények három kortársát is megihlették, hogy papírra vessék a történetet.
Bő ötszáz évvel később - azaz napjainkban - egy írónő felfedezi magának a történetet, amely nem hagyja őt nyugodni. Mi tudható erről a nőről és a sorsáról? Mit árulnak el a korabeli forrásszövegek, amelyek természetesen ellentmondanak egymásnak? Melyik szerzőt mi motiválhatta, hogy megírja a történetet, és ennek fényében mennyit és miért torzított rajta?
Az írónő kutatómunkája mindvégig összefonódik általánosabb kérdésekkel is az írásról és saját írásművészetének fejlődéséről. Miközben próbálja áthidalni a fél évezredes szakadékot, amely elválasztja őt a főhősétől, és próbálja megérteni, mit tarthatott egy fiatal nő a reneszánszban szerelemről, erotikáról, tisztességről, férfihatalomról, a saját gondolatai is fejlődnek, alakulnak.
A Medveasszony szerzője páratlan intellektuális kalandra hívja az olvasót, melynek során nemcsak a késő középkori történetet, hanem az alkotói folyamatot is végigkísérheti.
A Gothenburgban született Karolina Ramqvist (1976) generációja egyik legbefolyásosabb feminista szemléletű svéd írónője. Családjával Stockholmban él. Ez idáig öt regényt jelentetett meg, melyek közül A fehér város (Den vita staden) elnyerte a rangos P. O. Enquist Irodalmi Díjat. Íróként és újságíróként a jelen olyan alapvető témái foglalkoztatják leginkább, mint a szexualitás, a kommercializálódás és az elmagányosodás. Írói stílusa egyszerre letisztult és lírai, feszültséggel teli és meditatív.