Az általános iskolás gyerekek közel fele beszédhibás, s igen magas a részképességzavaros (diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás) tanulók száma is. A különböző nemzetközi és hazai felmérések is azt bizonyítják, hogy komoly gondok vannak szövegértésünkkel.
Milyen okok húzódnak meg e káros jelenségek hátterében? Mit tehet a szülő, az óvoda, az iskola, mit tehet a logopédus és a fogorvos annak érdekében, hogy idejekorán feltáruljanak a rendellenességek, s a gyermekek mihamarabb szakszerű segítséget kapjanak a hibák korrekciójában és a későbbi, már nem csupán a beszédet érintő egészségügyi problémák elhárításában?
A több mint huszonöt éve logopédusként tevékenykedő szerző e kérdésköröket vizsgálva hasznos szempontokat és praktikus tanácsokat fogalmaz meg könyvében, kiegészítve ezeket hangképző és beszédfejlesztő gyakorlatokkal.