Az üzleti élet mai ökoszisztémájába lépve alapvető szemléletváltást és egy újfajta üzleti vízió térhódítását
tapasztaljuk. A vállalatok életét új törvényszerűségek vezérlik, értéküket például egyre inkább a hírnév, a bizalom és más megfoghatatlan tényezők határozzák meg, belátva, hogy a vállalati felelősség meghatározása
az üzleti szféra határain messze túlmutat.
Vállalati szinten vajon mi lehet a konkrét célunk most, amikor a "növekedés maximalizálásának" gazdasági
paradigmája már nem működik, és milyen szerep hárul a vezetőkre? Melyek a paradigmaváltás gyakorlati
szintű megvalósításának legfontosabb eszközei?
A változások megértéséhez az új, "láthatatlan" üzleti vezérelvek felismerése jelenti a kiindulópontot, ezek
hordozzák a valódi értékteremtés és a fenntartható jövő kulcsát. Judy Samuelson, az Aspen Institute alelnöke
kötetében a 6 legfontosabb szabályra hívja fel a figyelmet, amelyekkel a vállalatok felszabadulhatnak a gazdasági teljesítmény nyomása alól, és amelyekkel aktívabb szerepet játszhatnak a társadalmi előrehaladás szolgálatában.