Az általános iskolák alsó tagozatában sok tanító küzd azzal a problémával, hogy nem tudja, hogyan kellene rajzolni és festeni tanítani a gyerekeket, felsőben pedig a rajztanárok a gyerekek érdektelenségével küzdenek. Ennek oka van, és nem az, amit oly gyakran hallunk, hogy: "A rajzóra az készségtárgy."
Ha kíváncsi vagy, hogy mi a valós ok, a könyvben megtalálod.
Miközben olvasod az Elmetágító rajzolást azt érzed, hogy ez valami más, mint amit megszoktál. Nem egy művész, hanem egy pedagógus szemléletét tükrözi. Képességfejlesztésről szól, ahol az alkotónak az alkotás, a pedagógusnak pedig az alkotáshoz vezető út a fontosabb. Kézen fog és bevezet a rajzolás világába. Megérteti veled a rajzelméleteket, és gyakorlati tanácsokkal lát el. Elmondja, hogyan rendezd be a termet, milyen eszközökre lesz szükség, mitől lesz sikeres az órád, azután következnek a rajzfeladatok.
A legnagyobb meglepetés azonban nem a könyv elolvasása közben, hanem az iskolában vár rád. A gyerekek imádni fogják. Ahol eddig így kezdtek rajzot tanítani, ott megváltozott a rajzórák hangulata. Olyanok is szó nélkül rajzolták végig az órákat, akik érdeklődését azelőtt semmivel sem tudták felkelteni, és akiket azelőtt folyamatosan fegyelmezni kellett.
Hogyan lehetséges ez? Erre is megkapod a választ a könyvben.