Noé, miután hajnalban meghallotta az Úr szózatát, mely szerint egyes egyedül ő és családja lehet az emberiség bűneiért járó népirtás túlélője, elballagott a házától kiáltásnyira meredező sziklaszirthez. Sehogy sem értette, miért ő lett a kiválasztott, aki kegyelmet talála az Úr előtt.
A Teremtő parancsba adta a bárka megépítését, pedig ha tudott teremteni napot, holdat, földet, csillagokat, miért ne tudna bárminő vízi járművet?
Noénak még fiaival, azok asszonyaival és nem utolsósorban feleségével, Cipórával is zöldágra kell vergődnie.
Kik jöhetnek a bárkába? Noé a befogadás és a kirekesztés módszerével él.
A hajózás során az emberi nyelven beszélő állatok közül egyesek újraelosztást
követelnek, uralkodnának a többségen, de emberükre, azaz állatukra akadnak.
Mire a bárka megfeneklik, kiderül a túlélés titka: az egyetértés és az együttműködés.
Gyárfás Endre bárka-regénye bibliai, ám ironikus hangnemben meséli el Noé nagyon is emberi történetét.