Radó Péter könyve áttekintés a 2010-ben elindított közoktatási rendszerátalakításról és az azt követő időszak oktatáspolitikájáról. Elemzi az új konstrukció forrásait, a 2011-es törvény megalkotásának folyamatát, az oktatás politikai megszállásának logikáját és a korábbi közoktatási rendszer teljes felforgatását. A 2016-os elkésett pedagógus-ellenállás cezúrát jelentett a kormányzat működésében: a lázas átszervezések időszakát a közoktatásban felváltotta a nem-kormányzás korszaka, amit a pandémia sem tudott kizökkenteni a passzivitásból. A könyv igyekszik megvonni az elmúlt 12 év oktatáspolitikájának mérlegét annak értékelésével, hogy az milyen hatást gyakorolt az oktatási eredményekre, az iskolák minőségére, az erőforrások felhasználásának hatékonyságára és az oktatási egyenlőtlenségek mértékére.