A vásárlók értékelése alapján 2024-ben 10. alkalommal lettünk Magyarország legjobb internetes könyváruháza.

Ország Boltja 2024 Minőségi díj Szórakozás és kikapcsolódás kategória I. Helyezett
újdonság

Vallás és társadalom a médiában

Alcím Tanulmányok a termékeny egyidejűtlenségről
Szerző Lázár Kovács Ákos
Vallás és társadalom a médiában
újdonság

Vallás és társadalom a médiában

Alcím Tanulmányok a termékeny egyidejűtlenségről
Szerző Lázár Kovács Ákos
Kötésmód:
puha kötés
Megjelenés:
2025.06.26.
ISBN:
9789635564019
Kiadó:
Gondolat Kiadó
Nyelv:
magyar
Oldalszám:
271
Tömeg
394 g/db

A mediatizált nyilvánosságban hivatkozott vallási tartalmaknak többféle funkciójuk különböztethető meg: bizonyos esetekben a figyelemfelkeltést szolgálják, máskor a saját álláspont világos elhatárolását célozzák, van, hogy orientációt kívánnak nyújtani, és van, amikor a zsidó-keresztény meggyőződések kifejezésének igényével függnek össze. Azonban akármilyen szerepet töltsenek is be, általánosságban a kortárs médiarendszerhez való alkalmazkodás stratégiáiba ágyazódnak. A vallási cselekvők mediális jelenléte tehát alkalmazkodik a kortárs kommunikációs szokásokhoz, és a szekuláris cselekvők által használt platformokon zajlik. A vallási médiacsatornák formálisan nem különböznek a nem vallási médiacsatornáktól, vagyis objektív igényű mérésekkel kimutatható hallgatottságuk, véleményformáló erejük, műsorpolitikájuk, vizsgálható bennük minden olyan tartalom, amely a konkrét műsorfolyamokban fellelhető, és adatok nyerésére alkalmas. Több előzetes tényezőt figyelembe kell vennünk, ha meg akarjuk érteni a vallási szereplők jelenlétét a mediatizált nyilvánosságban/demokráciában (a nyilvánossághoz fűződő viszonyt, a kinyilatkoztatás nem instrukcióelméleti felfogását, a decentralizálási igényeket). Tudnunk kell, hogy a vallási kommunikáció ma már sokféle szereplője többfajta új kihívással kénytelen szembenézni (a szekularizációval, a vallási kötődésű kérdések iránti nyilvános figyelemmel, a vallási pluralizálódással). Azt a tényt is szem előtt kell tartanunk, hogy a mediatizált nyilvánosságban a vallási szereplők előszeretettel élnek nem vallási jellegű érvelési formákkal. A médiarendszer közlésmódja az alapvető üzenetekre, a tömören megfogalmazott álláspontokra és a lényegi tételekre redukálódik, vagyis az álláspontok árnyalt bemutatására rendszerint nem kínál lehetőséget. Miközben a vallási cselekvők részt vesznek a mediális hírértékért és a mediális figyelemfelkeltésért folyó versenyben, tisztában kell lenniük azzal, hogy a média érdeklődése elsősorban személyek és megrendezett események felé fordul. Az ezekben való részvétel folyamatos és minőségi jelenlétet eredményezhet a vallási cselekvők részéről, ha érveiket az előbbiek figyelembevételével fogalmazzák és osztják meg.



A kötetben szereplő tanulmányok egy történelmi folyamat belső reflexióját jelenítik meg - a kétezres évek szociológiai-vallásszociológiai figyelmét kapcsolják össze a kommunikáció- és médiatudomány kortárs tapasztalataival, kifejezetten a vallás és a társadalom alakuló vonatkozásrendszereiben. Arra teszünk kísérletet, hogy közelmúltbeli és kortárs gondolkodók munkáinak segítségével megragadjuk a társadalomban jelen lévő vallás és a vallásos emberek önmeghatározásait, illetve elemezzük a transzatlanti kultúra és a vallás egymásra is vonatkoztatható társadalmi helyzetét. A közvetítés és közvetítettség tapasztalatának elsősorban a technikai médiumok által megvalósuló kortárs jelenléte felé fordulunk, azért, hogy elemezzük a vallás, az egyház és a személy önreflexiója mélyén kibomló viszonyt, amely a "kölcsönös odahallgatás" társadalmi és kulturális tereiben valósulhat meg - többnyire a média általi közvetítettség különböző tereiben. Az egész ember, ideértve a központi idegrendszer egészét is, önfelülmúló képességének, öntranszcendenciájának egyik módja éppen ez a mediatizálódó kommunikáció, amely a vallásos tapasztalatot, az egyházat és a hívő embereket is a társadalom egészében jeleníti meg és értelmezi. A szövegek a mediatizált kommunikáció sokszerű megjelenése közül a művészeti kommunikáció, a vizuális kultúra, illetve a mozgóképi mediatizáció szűkebb témakörével is foglalkoznak. A kommunikációelmélet néhány ismeretelméleti alaptételével kezdjük a vizualitás témájának kifejtését, ugyanígy tárgyaljuk a vallási tartalmak megjeleníthetőségének kérdéseit általában a művészet, a mozgókép, illetve a film kulturális közvetítői, mediációs jelentőségének áttekintésekor is.

10%
4 850 Ft
4 365 Ft
Kezdete: 2025.07.07   Vége: 2026.06.26
Ez a termék az árkötöttségi törvény (1997. évi CXL.törvény, VIII/A) hatálya alá tartozik, ami azt jelenti, hogy a megjelenéstől számított 1 éven belül 10 %-nál nagyobb kedvezményt a fogyasztói árból nem kaphat rá a vásárló. A törvény hatályából ezen könyv esetében még hátralévő idő:
Összehasonlítás
Könyvespolcra teszem.
Ajánlom
Nyomtat
Várható szállítási idő: 2-4 munkanap

Adatok

Szerző:
Lázár Kovács Ákos
Alcím:
Tanulmányok a termékeny egyidejűtlenségről
Várható szállítási idő:
2-4 munkanap

Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

AZ ÖN ÁLTAL MEGTEKINTETT KÖNYVEK

98.97%
a vásárlók közül ajánlaná ismerősének ezt a boltot.
Elégedettség a bolttal:
Szállítási idő:
A bolt áttekinthetősége:
Ügyfélszolgálat/kommunikáció:
A(z) Új Könyvek elnyerte az Árukereső Megbízható Bolt minősítését a vásárlók valós visszajelzései alapján.